zondag 11 april 2010

Met de auto door Sharjah

hi Folks,

De weken vliegen snel als ge u amuseert. Het is weeral een week geleden dat ik hier iets heb geschreven, maar het voelt als 3 dagen. Soms snapt ne mens ook niet wat er met de tijd gebeurt. Misschien moest een onderzoeker maar eens uitvogelen wat er met mijn andere 4 dagen is gebeurd, want zelfs gaat me dat niet lukken.

Afgelopen dagen had ik een couchsurfer op bezoek, die mijn gastvrijheid op de proef stelde. Het is wel eens een andere ervaring om een wildvreemde Duitser te mogen ontvangen, maar helemaal geen slechte ervaring. Omdat hij maar twee dagen bleef, had ik hem aangeboden om hem terug naar Sharjah luchthaven te brengen op zijn laatste avond. Een nobel aanbod, al zeg ik het zelf, maar ach, ge moet een student toch een beetje vooruit helpen.

Samen met een nieuwbakken vriend uit Brunei-Maleisië hadden we afgesproken om rijk op tijd te vertrekken en nog wat sightseeing te doen in Sharjah, want geen van ons was er ooit al geweest. Helaas, op het laatste moment belde die vriend af omdat de toespraak van Bill Clinton waar hij naar ging kijken was uitgelopen, en dus waren we op ons twee aangewezen.

Sharjah is gelegen vlak naast Dubaï, en als je het niet zou weten, zou je gewoon denken dat het een ander deel van de stad is. Dit gevoel duurt zo lang tot ge de autosnelweg in het stadscentrum nadert, want dan komt ge plots allerlei rare versleten autos tegen, met chauffeurs die de vreemdste dingen doen. Zo is 70 rijden op een autosnelweg ideaal om een file te veroorzaken (zeer efficient). In het midden van de stad is de autostrada ineens afgesloten, maar gelukkig is er de wegomlegging die je dan door 20 heel scherpe bochten wringt richting een andere hoofdweg. En net voor dat ge aan die hoofdweg komt, stond er een minibusje (Camionette voor de Vlamingen) geparkeerd in de ruimte voor het verkeersbord: gevolg: Niemand kon het verkeersbord lezen, en zo reden ook wij verkeerd :-( .

Voor de rest zag Sharjah er wel exotisch uit, met meer neon aan de winkels, andere nationaliteiten en andere bouwstijlen. Misschien ga ik wel eens terug, maar dan met een taxi.

Wordt vervolgd.

Groenten
Wouter

1 opmerking: