zaterdag 18 september 2010

Hoe het niet moet!

Hey,

De afgelopen 11 dagen is er heel veel gebeurd, met weinig slaap als
bijzaak. Een woestijntrip met de auto, de tweede keer in een week tijd
zot gaan doen in de duinen. Nog leuker als de vorige keer. En met een
stuk grotere groep, Toyota Landcruiser 4.7 , Hummer H2 6.2, Mitsubishi
Pajero 3.0 (3 stuks), Toyota FJ Cruiser 4.0, Lexus LX570 5.7 Dan
weet je meteen dat de Pajero's met hun 188pk de zwakkere broertjes in de
serie zijn, maar niet getreurd, slechts 1 exemplaar in geslaagd vast te
rijden in het zand....Jawel, uw dierbare schrijver dezes.

Twee keer heb ik de kapitale fout gemaakt bovenop een duintopje te
stoppen, omdat ik schrik had om mijn bumper vooraan te beschadigen bij
het afdalen van een steile richel. Ik was de tweede auto in de serie,
en als tweede moet je zoveel mogelijk de fouten van de eerste
corrigeren, en als die eerste de weg blokkeert, dan hebt ge pech en moet
ge zelf het avontuur zoeken. Op de foto kun je zien wat ik bedoel.

De achterwielen staan net voor de duintop, de voorwielen in de
afgekalfde richel, en het onderstel, wel ja, dat zit dus vast in de
duintop. Grappig zicht, want er lijkt niets aan de hand, maar vanzodra
ge gas geeft, schiet het zand naar alle kanten, en blijft de auto vast
staan. Duwen is de oplossing in dit geval...4 man en een paardekop
achter het stuur!

Wordt vast nog vervolgd!

Woestijnkabouter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten