woensdag 17 februari 2010

De woestijn breidt zich uit

Dag lustige lezers,

Het is nu een week geleden sinds mijn laatste post op de blog, en het voelt als een eeuwigheid aan. Het heeft het één en ander te maken met het bezoek van ouders aan Dubai, maar nu ze terug onderweg zijn naar huis, kan ik mijn pennevruchten in de wijde wereld gooien, samen met een hele hoop zand.

De afgelopen week is er heel veel gebeurd, zowel op professioneel vlak als op persoonlijk gebied. En het persoonlijke is het meest interessante, want samen met de bovengenoemde personen heb ik de eerste 700km met mijn eigen auto gereden. WAT EEN ERVARING. Een leuke ervaring! 188 pk (meer dan ik eerst dacht) aan ezels zitten er onder de motorkap, een automaat, airco, schuifdak, 4 wielen en een ongelooflijke hoeveelheid knopkes maken de langste trip tot een luxe-uitstapje.

één van de uitstappen was naar Al Ain, een oasestad goed 120km ten zuiden van Dubai, net 50km ten noorden van de kreeftskeerkring en volledig omringt door woestijnzand en bergen. Heel veel toeristen maken regelmatig de trip naar de woestijn, en zo ook wij. 's Avonds gaan ze allen naar huis met een halve kilo zand in hun schoenen, die dan na twee dagen rusten op hun appartement, terechtkomt op straat. Zo graakt de straat langzaam volgekapperd met zand en zand. Je moet weten dat Dubai vroeger een tropisch gebied was, maar sinds de toersiten hier zijn komen wonen is het een woestijn geworden*

Groenten,

Wouter de woestijnkabouter


*: Noot van de redactie: ge moet niet alles geloven wat er hierboven staat te lezen. De schrijver is een beetje beteuterd door het vertrek van de familie en spreekt sindsdien pure nonsens.

3 opmerkingen:

  1. hey Wouter,

    leuk dat de familiereünie zo tof was. Maar het is zoals met reizen: je kijkt er ongelooflijk naar uit en het gaat veel te snel voorbij! Maar we zullen zaterdag op de eerste movienaijt zeker aan je denken. bedankt ook voor de Nemo!
    Annick

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amai, dat is de eerste keer dat die site van u mijn reactie ook effectief eens post!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai wouter,
    Ook bij ons is het terug wennen, na zo'n toffe week, met onze woestijnkabouter. En koud dat dat hier is.brrrr
    ma

    BeantwoordenVerwijderen