zaterdag 20 februari 2010

telephone spam

Dag volk,

Vandaag schoot mijn hart even in overdrive, om welgeteld 17h40 lokale tijd. Een instant shot van adrenaline kwam naar boven geschoten, alsof het de mooiste vuurpijl van het nieuwe jaar was. Compleet uit het niets kreeg ik zomaar telefoon, van een onbekende vriend, zeer onbekend, maar wel een weldoenende vriend. Of dat dacht ik toch. De man aan de andere kant van de lijn, wist met een uitermate vrolijke, doch iets te vriendelijke en opdringerige stem te vertellen dat mijn telefoonnummer 050 3*1 ***2 in de etisalat-loterij de hoofdprijs van 500000AED had gewonnen.

Groot nieuws en vooral goed nieuws! De prijs werd uitgereikt naar aanleiding van het shopping festival. Zoals iedere mens die dit nieuws te horen krijgt, gaat het hart van 50 slagen per minuut ineens naar 150 kloppen, want ge wint natuurlijk niet elke dag.

En dan verteld de man doodleuk dat ik hem op zijn telefoonnummer moet terugbellen om mijn geld te claimen! Dat klonk me redelijk verdacht in de oren, waardoor mijn hartslag weer 30 slagen naar beneden ging, van de teleurstelling en vooral van de bewustwording dat het hier om telefoonfraude gaat. Daar vlogen mijn 100000 euros weg, zomaar in het niets. Nog een paar seconden later wordt de man bijna arrogant en probeert me ertoe te verplichten dat ik echt geld heb gewonnnen, maar om admistratieve redenen hem moet opbellen...Klinkt heel ongewoon, en dus heb ik van de gelegenheid geprofiteerd om hem niet terug te bellen, en de telefoon aan de haak te hangen...een zware opdracht!(ge moet dat zelf maar eens proberen met uwe GSM, gemakkelijk is dat niet als er gene haak in de buurt is).

Na enkele minuten bekomen heeft de telecomoperator dit telefoonnummer op een blaadje gekregen en de aanklacht is binnen. Misschien kan ik via hen alsnog mijn 500000 AED claimen.

Tot zover,

Groenten,

Woestijnkabouter

PS: dit is niet de eerste keer hoor: vorige week kreeg ik een berichtje dat ik 2 miljoen pond had gewonnen. Redelijk geloofwaardig ;-)

1 opmerking:

  1. amaai Wouter, ge kon al serieus rijk zijn en dan kon je zelf een 'toren' kopen.

    BeantwoordenVerwijderen