woensdag 10 februari 2010

trouwe lezers

hoi hoi,

"Een nieuwe dag, een nieuw leefritme." Dit zou wel eens het levensmotto kunnen zijn van iedereen die in ploegen werkt. Voor mij gaat het in ieder geval op, en ook voor heel wat mensen bij Weathernews in Soest. Het is ter ere van hen dat ik vandaag een berichtje post, want ik kan hen onder mijn schare trouwe lezers rekenen. Eigenlijk is het wel leuk om te zien dat na ruim twee maand en een half, er nog steeds ex-collegas zijn die je avonturen op de voet volgen, en af en toe eens een reactie geven. Dit wordt gewaardeerd,

Nu vraagt ge uzelf misschien af waarom ik dit zo goed weet, wie waar en wanneer deze blog leest. Hoe kom ik er bij om zomaar te zeggen dat weathernews meeleest? Of hoe komt het dat ik weet dat er ook iemand in Londen meeleest, en ook in Gent, Utrecht, Almere en Sint-Niklaas?

Heel veel vragen, mij een heel eenvoudig antwoord. Er staat een bezoekersteller onderaan deze pagina, en dat dingetje houdt een schatting bij van wie je website op welk moment van de dag in welke stad bezoekt. Om privacyredenen staan er nooit namen bij van personen, omdat dit nu eenmaal technisch onmogelijk is op dit moment, maar een bedrijfsnaam staat er wel op. En zo weet ik dus dat er bij Weathernews nog een paar zielen meelezen.

Lap, nu ik in deze tekst zovele keren weathernews vermeld, gaat er nog iets anders gebeuren ook. Google, de alombekende zoekmachine, schuimt constant websites af op zoek naar kernwoorden, die dan worden gelogt en opgeslagen in hun databank. Ook deze pagina wordt zo onderzocht op die kernwoorden. Over enkele etmalen staat deze tekst gelinkt in hun databank, en als een googlegebruiker dan de volgende woordencombinatie typt: Gent, Soest, Woestijnkabouter, dan is de kans reëel dat je snel wordt doorgelinkt naar deze pagina.

De tekst begint nu zo saai te worden da'k zelf in slaaap begin te vallen. Of was dat omdat mijn bioritme weer eens wordt omgegooid door de overschakeling van nachtdiensten naar vakantie, en zo mijn slaappatroon in de war komt. Weten doe ik het niet, maar dat doet er niet toe. Het wordt een drukke dag vandaag, met een bezoek aan den Ikea in Festival City, en dan thuis de gebruikelijke knutselaarijen, en het appartement opruimen voordat de familie er is. Een meid zou echt handig zijn, maar zo op korte termijn nog eentje vinden is nogal naief van me, dus vrees ik dat de keukenshort rond mijn lijf wordt gevonden, de handdoek rond het hoofd gesluierd en de plumeau van onder het stof moeten worden gehaald. In elk geval zal het weer zweten worden, al mag ik van geluk spreken dat het vandaag slechts 23 graden wordt buiten.

Groenten,

Woestijnkabouter

2 opmerkingen:

  1. Break free Wouter, break free!
    Met enig jaloezie lees ik welke atmosferische temperaturen u dient te ondergaan, maar ooit is de tijd daar dat wij 23°C om ons hebben en dan zal het bija jou vast rap richting de 40-gradengrens gaan en dan zal de jaloezie wellicht gekeerd zijn.
    En die ex-collega's van je bij WNI; kan je even loggen op welke UTC-tijden er wordt gekeken? :)

    Fijne tijd met je familie toegewenst! Is een kamelentocht geen optie?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Bernie: 01 UTC, oftewel tijdens de nachtdienst!

    @Wouter: Ik moet toegeven dat het tijdens de nachtdienst wel eens gebeurt dat ik op zoek ga naar de Woestijnkabouter. Leuk bakkie heb je daar gekocht, daar kun je wel lekker mee door het zand crossen. Succes en de groeten, Rob

    BeantwoordenVerwijderen