dinsdag 9 februari 2010

koud

Dag volk,

Naar het schijnt is het weer eens berenkoud in de Benelux, gruwelijk koud zelfs volgens Frank De Boosere, en gewoon leuk schaatsweer voor een nest Nederlanders. En elke keer dat het een paar graden vriest, droomt half Nederland weg bij de gedachte van een Elfstedentocht. Ik gun het hen, als volleerd weerliefhebber, want schaatsen is echt wel plezant.

Ook in Dubai kan het wel eens koud zijn. Deze ochtend bijvoorbeeld kon ik wolkskes blazen, bij een temperatuur van 14 graden op de luchthaven en vast nog 1 of 2 kouder aan de rand van de stad. In zo'n geval is gaan werken in een T-shirt toch niet echt aangenaam te noemen, al ben ik blij dat mijn auto voor de deur staat geparkeerd, en niet in de kelder. Van een auto gesproken, hierzie, krijgt ge twee fotos voorgeschoteld, getrokken bij zonsopkomst op de parking voor het werk.

Intussen zijn de eerste 20km voor mijn rekening genomen, en ik heb er van genoten. Al moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat de eerste twee kilometer lichtelijk schrikbarend was. Wist ik veel dat de remmen van een automatic veel gevoeliger zijn dan bij een manuele auto? En hoe kon ik nu weten dat de auto al vooruit gaat in D van Drive zelfs als ge niet op de gaspedaal duwt? Om een lang verhaal kort te maken, die eerste twee kilometer waren alles behalve aangenaam voor de mensen voor een achter mij. *grijns*


Over enkele dagen komt er familie op bezoek, een moment waar ik lang naar heb uitgekeken. Het gevoel van toerist in eigen stad komt dan wel weer terug naar boven, hopelijk. Als je nog adviezen hebt over dingen die ik moet bezoeken, aarzel niet me te mailen.

Groenten,

Wouter

1 opmerking:

  1. Hahaha! Een mooie auto Wouter, niet te ontkennen! Nu nog een plaatje met de woestijn als achtergrond, geparkeerd op een mooie duin. :)
    Ik heb ook al eens kennis gemaakt met een automaat. De rem is niet gevoeliger.....dat is uw voet! Je remt namelijk met de linker, terwijl je daar normaal de koppeling door de grond probeert te stampen. Die is dus gewent om veel kracht te zetten. Probeer maar eens te remmen met je rechter voet, dit gaat stukken beter! Rem en gas heb je toch alleen samen nodig als je een burn-out wilt maken, en denk niet dat dat met deze 4x4 makkelijk gaat. Geniet van de bolide!

    BeantwoordenVerwijderen