vrijdag 5 februari 2010

En toen was er stof

Hi,

En toen was er stof, heel veel stof, irritant veel stof. De stofstorm zoals eerder verteld hier is er inderdaad geweest, tot groot jolijt van de stofzuigerverkopers.

Zo'n stofstorm is maar iets apart. De lucht kleurt beige, het anders zo spectuculaire uitzicht wordt herleid naar goed 2 km, overal worden miniscule kleine deeltjes zand en stof afgezet, binnen en buiten. Overal in huis daalt stof neer, zelfs met alle ramen en deuren gesloten. Het stof komt gewoon dwars door de muren heen, lijkt het wel. HEt zet zich af op muren, het plafond, computerschermen, boeken, in de keukenkasten en in mijn neus.

En wat doe je dan als er stof neergedaald is? Wachten tot je genoeg zand hebt voor een zandkasteel? Of toch maar aan de slag gaan in de hoop dat het nooit meer terugkomt? Ik ben eerder geneigd de eerste oplossing te verkiezen! Maar voor de gelegendheid van een familiebezoek volgende week vrees ik toch voor de tweede oplossing te moeten gaan.


En nu is het wachten op de regen. Het koufront ligt ergens tussen Abu Dhabi en Qatar (goed 400km en 1 tijdzone naar het westen). Het ding heeft heeft heel wat vertraging en het onweer gaat er al wat uit, helaas. Anderszijds zit de lucht hier nu al potdicht, dus is het kwestie van wachten tot de eerste druppels op het ongebluste hyperactieve zand vallen. Wat er na gaat komen, zou wel weer eens ondergelopen straten kunnen opleveren. Uit een vergelijk van twee weermodellen, blijkt dat het koufront zal beginnen golven boven op zaterdag, en pas in de loop van zondag de Emiraten zal verlaten. Er gaat met andere woorden regen vallen, maar hoeveel is een beetje gissen. De vorige keer dat het gebeurde, zo rond de 12-13e december was meer dan 40mm gevallen. Nu is de situatie gelijkaardig, dus dat ik maar weer eens natte voeten zal hebben in mijn straat, daar twijfel ik niet aan. De vraag is echter of mijn knieën ook nat gaan zijn.

Wordt vervolgd.

Groenten,

Wouter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten