maandag 21 juni 2010

4u10: oproep tot gebed

Goeiemorgen,

Moslim zijn is een hard beroep, en niet voor langslapers. Groot was mijn verbazing toen ik deze ochtend om tien over 4 vanuit alle hoeken van de stad de oproep tot gebed van tientallen Imams mocht horen, om de langste dag van het jaar in te luiden. Ge moet het maar graag doen, zo gelovig zijn en tientallen keren per week op de knieën met je lijf en leden naar Mekka buigen.

Een mens wordt daar mak van, en verdraagzaam, want dat is echt wel het kernwoord voor de tientallen moslims die ik hier heb ontmoet. In Nederland heb ik meer christelijke extrimisten ontmoet (in de brede zin van het woord) dan moslimexempleren in Dubai. Merkwaardig toch, niet?

Tijd om te gaan slapen, over een uur wordt het licht en dat wil ik nu kost wat kost niet meemaken!

Groenten,

Wouter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten