woensdag 9 juni 2010

zo warm dat ge het er koud van krijgt

hi Folks,

Vandaag is het zo'n dag dat ge denkt...had ik maar in Nederland blijven wonen, dan had ik al die miserie niet meegemaakt.Soms heeft een mens wel eens van die slechte dagen, en soms breekt het adrenalinepeil het vorige record. Vandaag ben ik weer eens met de harde realiteit in contact gekomen, eerder dan gehoopt, maar desalniettemin hard en zorgwekkend.

De mensen die me goed kennen, weten dat ik wel eens problemen heb om subtiel te zijn, en daarom zat ik om mijn goede plaats in Nederland, waar je alles onverholen en direct tegen iedereen kon zeggen. Hier in Dubaï werkt dat echter niet, en al zeker niet met Britten. Zo heb ik vandaag gemerkt dat de ziekteverzekering van mijn werkgever de goedkoopste rommel is die er bestaat in deze regio, en medicijnen die ik al 10 slik niet wilt terugbetalen, terwijl dat geen enkel probleem oplevert in de Europese Unie. Nu heb ik mijn ongemak redelijk direct en confronterend voorgelegd aan mijn baas, en hem geconfronteerd met het feit dat we een afspraak hadden bij indiensttreding hieromtrent! Nu weet ik ook wel dat het niet goed om uw baas te kakken te zetten, want God weet wie er allemaal meeleest, maar vandaag kan ik me echt niet meer inhouden.

Tijdens de confrontatie kreeg ik te horen dat mijn gedrag kinderlijk en van slechte houding was....En dat mijn baas de dingen enkel wil bespreken als volwassen mensen..(nvdr: 11/6- die tekst heeft hier lang genoeg gestaan, de positieve ingesteldheid is wedergekeerd).... Soms is het moeilijk om uw geduld te bewaren, maar op dat moment zijn er dan enkele dierbaren die u met een kort bericht de stemming er terug inbrengen. Duizendmaal dank!

Ohja, moest het nog niet duidelijk zijn: Ik ben op zoek naar ander werk als weerliefhebber. Zoekt ge een vuurtoren om op uw strand te passen, dan ben ik daar het ideale gezicht voor...gelieve me dan wel een mijnwerkerslampt te geven.... Indien u van een basketbalclub bent, dan mag u nu ophoepelen, want voor nog geen geld te wereld ga ik meespelen..'k ben eerder clicheevermijdend van aard.

En dan nu over het weer: Wanneer doen we het weer?
Vandaag is het weer uitzonderlijk irritant, en vooral heel vermoeiend, te danken aan hoge luchtvochtigheid. Vooraleer ge wordt geconfronteerd met rake cijfers, krijgt ge eerst een paar beschrijvingen onder uwe neus gegooid. De vensters van mijn woonkamer zijn langs de buitenkant beslagen. Die twee vleermuizen aan de fitness vlogen trager omdat de lucht te ruw was, autoruiten bedampen spontaan en op het moment dat ge buitenstapt, lopen er koude rillingen over uw vel, veroorzaakt door de warmte. Een eerste cijfer om u een idee te geven: Al het bovenstaande gebeurde rond 22u. De gevoelstemperatuur was toen 42.6graden, en de werkelijke temperatuur slechts 32 graden. Een relatieve vochtigheid van 80% verklaart alles. En het zicht is nu 4km, maar de kans is reeël dat we tegen de ochtend mist hebben bij 30 graden. Dat zijn momenten dat ge wilt vermijden, want dan valt ge lekker dood van de hitte.

MAar de rest is alles in orde. Neil Young zeurt/scheurt op de radio met zijn heerlijke cd "Decade" De tweede fanta wordt naar binnen gegoten alsof het niets is en een grote zak nachochips ligt te blinken naast mijn computer. Het moment om egoïstisch te wreten is aangebroken, want zo'n lekker plezier wil ik nu eenmaal met niemand delen. woehaahahaaha *Duivelse lach*

Tot ziens.


Wouter

2 opmerkingen:

  1. En lucht dit op...? Heb geduld en al het schone zal uw kant opkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Anomieme ex-collega, awel het heeft deugd gedaan! Bedankt voor deze cryptische one-liner.

    BeantwoordenVerwijderen