zaterdag 19 juni 2010

Koopjes

Hey jij daar,

De laatste paar weken heb ik niet zo veel inspiratie om over Dubai te schrijven, al gebeuren er wel af en toe een paar leuke dingen rondom me heen. De echte grote avonturen buitenshuis nemen wel geleidelijk aan af, vanwege de grote hitte. Het is nu al minstens een week aan een stuk elke dag 40 graden of meer overdag, zo ook vandaag met een mooie en zonnige 44 graden, waardoor een mens wel twee keer nadenkt vooraleer hij een trip naar de in-de-zon-blakende-woestijn onderneemt. Misschien dat ik maandag of dinsdag nog wel eens een woestijntripje onderneem...Hopelijk lukt het om mensen te vinden, want de werkweek is lastig voor vele werkende mensen, en jammergenoeg is mijn vaste reisgenoot nu zelf voor 2 maanden op vakantie naar Canada...

Maar niet getreurd, naast de toeristische ervaringen zijn er nog tal van andere dingen te beleven. Telefoons kopen, bijvoorbeeld. Ik zou u de droge gegevens en noten kunnen vertellen, maar leest u niet liever een sappig verhaal met anekdotes en onnozeligheden? (Opgelet: dit was een rethorische vraag ;-) *grijns*)

Het begon allemaal vorig jaar, ergens in juni, toen ik na lang zoeken en sparen besloot om de eerste smart-phone te kopen in mijn leven. Een mens wilt af en toe eens mee zijn in het leven, door zijn geld uit te geven aan compleet overbodige gadgets. Het toenmalige dingetje koste eigenlijk niet zoveel en ik was er uitermate tevreden mee, want ja, als nieuwe gebruiker ben je niet veeleisend...Al snel wist ik de knopjes voor internet en email te vinden, alsook de camera en de muzikale talenten van dat ding te gebruiken....Na enkele maanden was ik de vrolijkste en trotste telefoongebruiker die ge u kunt inbeelden, maar toen begonnen een paar merkwaardigheden op te duiken...Slechte verbindingen, willekeurige datumwijzigingen, mensen die me niet konden bereiken en berichtjes die om onduidelijke redenen niet verstuurd werden. Dit afdoende als pech, ging mijn leven gewoon verder. Tot een paar weken geleden, toen mijn gsm ineens dezelfde symptonen begon te versterken. Bovendien begon de batterij zijn levensduur duidelijk te verkorten. Ik beloofde mezelf nog even te wachten en een gsm te kopen in Nederland deze zomer, maar zover is het nooit gekomen, want 24u voor het schrijven dit bericht bleek de foon weer maar eens raar te doen....

Een GSM kopen is een beetje als een overbodige investering...Of je geeft 30 euro aan iets dat belt, of je geeft een veelvoud aan een smartfoon met touchscreen, wifi, gps, umts, audio-installatie en stevige batterij. Op het touchscreen na, bezit mijn nieuwe foon (Nokia E52) al die snufjes. Vooral die gps intrigeert me, want GPS en Dubai is echt iets raar...Zonet nog op de parking van Mall of Emirates viel me op hoe weinig mensen een gps hebben geinstalleerd in hun auto...Nu ben ik dus lid van dit elitegroepje, of zo je wilt, onnozelaars, naievelingen en zwakzinnigen. Wat het ook zal zijn, ik ben zo blij als een klein kind.

En nu: speeltijd!

Groenten,

Woestijnkabouter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten