maandag 14 juni 2010

mango-manie

hey fruiteters,

De toon van dit bericht is gezet, want moest je het nog niet doorhebben, het onderwerp van vandaag is lekker! Lekkernijen van alle kleuren, maar vooral oranje en geel. Geuren van allerlei origine, maar vooral zoetig. En producten uit de hele wereld, maar vooral Indië, USA, Pakistan en Brazilië. LAng ga ik niet rond de pot draaien, het is onnodig mijn boodschap geheim te houden. Waarom zou ik zwijgen over het onderwerp als ik het rechtuit en in volle glorie met de wereld zou kunnen delen. Wat heeft een mens eraan als hij de inhoud probeert te verzwijgen of aan geheimhouding wilt doen. Ik ga me hier niet beperken tot vaagheden of onduidelijkheden, wel integendeel, ik verkies om het beest een naam te geven.

Genoeg gezeverd, de Mango is een lekkernij die samen met mij ook vele immigranten doet watertanden. En om dat te vieren heeft de supermarkt achter de hoek (LuLu) besloten een mangofestival te houden. En degenen die hier al geweest zijn, zullen weten dat als LuLu iets doet, het er degelijk uitziet. Ook deze keer is het niet anders, want ik moet eerlijk toegeven dat ik mijn reeds 28jarig leven nog nooit zoveel verschillend variëteiten van één bepaalde fruitsoort samen heb gezien als vandaag in LuLu. Zonder overdrijven, staan daar minstens 30 soorten mango's uitgestald. Ik heb al moeite om 1 naam te houden, dus voor de opsommingen van de vele soorten moet ge u maar richten op het wereld wijde web, maar noem er 5 Aziatische en er zullen er minstens 2 ervan worden verkocht in de supermarkt.

Tot mijn spijt verkopen ze echter géén Peruviaanse mango's. Helaas pindakaas. Dit zijn de sappigste en lekkerste van alle mango's die ge kunt bedenken. Enkel al voor het fruit zou ik terugkeren naar het land...verse mango, perfecte avocado's, chirimoya, guanabana, maracuya, paarse mais (gebruikt voor de drank Chicha Morada) enzoveert enzovoorder....Misschien moet ik maar eens een reisje naar dat land plannen.

Veel groenten

Woestijnkabouter

1 opmerking: