vrijdag 11 juni 2010

Weer-evaluatie

Hey weerliefhebber,

Ben je vandaag al eens buiten geweest? Ook gemerkt dat het een warme dag is? Zonnig en een beetje stoffig? Ook zo last van een droge keel en een kriebelende hoest?

De zomer is begonnen, al durven enkele nukkige astronomen te beweren dat je daarvoor nog een week moet wachten. 42 graden is voor mij een goede indicatie dat het zomer is, net als dat zonnetje dat in het zenit staat te blinken. Veel warmer kan het me dunkt niet meer worden. Enkele lokale toeristen en langverblijvers proberen me echter op te jutten, proberen is inderdaad het juiste woord, door langs hun neus weg te zeggen dat het in de zomer wel eens 50 graden, maar ik weet niet of ik dat zomaar mag geloven....48 graden zou ik nog durven geloven, maar 50 is wel heel sterk voor een kuststad. In de woestijn lijkt het me wel mogelijk, want Al Ain meet vandaag 44 graden, dodelijke koorts lijkt me.

Bij deze hitte blijf ik willens nillens binnen, want he tleven is ondraaglijk en zeer slaapverwekkend. Mijn goesting om naar buiten te gaan is er wel, maar na 5 stappen begint dat lijf te zweten en na 5 minuten is de T-shirt doorweekt. En gezien wassen en strijken nooit mijn hobby was, is voorkomen dus beter dan genezen. Zodoende zodus blijf ik dus binnen een godganse dag. Strijken, afwassen en sinds gisteren een hernieuwde hobby: beurshandel! Op een wakker moment van de dag leek het me tijd om nog eens onnozel te doen en te investeren in een aandeeltje van Afga-Gevaert voor een uur of 4. Zomaar, uit plezier...Tegen het einde van de dag had ik 40€ winst en heb de zooi dan maar weer verkocht. Vandaag ook eens geprobeerd, met het Nederlandse aandeel BAM. Op het einde van de dag trek ik mijn conclusies: bijhouden als lange termijninvestering of verkopen...Voorlopig doe ik andere dingen, want godganse uren naar een computerscherm turen is verdraaid vermoeiend. NIET DOEN!!

De honger kruipt intussen in mijn lijf...Er ligt nog een rauw biefstukske te wachten om gebakken te worden.

Smakelijk

Woestijnkabouter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten