dinsdag 23 maart 2010

Gezondheid

hi mensen,

Met de hete zomer in de aantocht, is het maar eens tijd om de gezondheid terug op peil te brengen, en dus krijgt ge er vandaag een schrijfsel over. Niet dat het veel zal toevoegen aan jullie gedachtengoed over de stad, maar wie weet is er ooit wel eens een enkeling die het als voorbeeld zal nemen.

Ooit, in een niet zo ver verleden heb ik me eens laten inspireren door een dierbare vriendin die voor haar plezier en gezondheid naar de fitness ging. De achterliggende gedachte was toen iets in de stijl van : als ik veel sport, dan mag ik ook meer snoepen. Naast haar extra eetlust hield ze er trouwens een mooi figuur aan over (lap, daar gaat mijn carriere als weinig-complimenterende persoon). Die logica staat weliswaar niet op voor mijn verlanglijstje, maar het heeft wel een soort van bewustwording gecreëerd. Nu, een tijdje later, zit ik in een heel warme stad, waar ik af en toe eens wat ga hardlopen (joggen voor de Vlamingen ;-) ) bij 25 graden. Echter, de komende weken en maanden gaat die temperatuur oplopen en daardoor sprong die gedachte van de vriendig en fitness in mijn verstand naar boven.

En zodoende zodus was gisteren de grote dag aangebroken, na lang zoeken op het internet en twijfelen over het budget. Mijn eerste fitnessabonnement nemen in de meest superdeluxe en aangename fitness van de stad. Een 25m zwembad op het 8e verdiep tussen 2 flatgebouwen van 200m hoogte, saunas, stoombaden, honderd of meer toestellen, 30 televisieschermen en vooral een heel ontspannen en persoonlijke aanpak van de vele trainers. Er zijn overigens ook computers en een dvd bibliotheek ter beschikking voor de leden, plus gratis frisdrank.

Omdat dit zo aantrekkelijk leek, heb ik me pardoes sapperdeflap ingeschreven, zonder eigenlijk een alternatieve fitness te bekijken. Een kostelijk grapje zou het op het eerste zicht zijn, maar zoals met elke verkoper die een product aanbiedt hier, lukt het om zonder veel moeite (en vooral met heel veel plezier en voldoening) de prijs te laten kelderen met ruim 45%. Desalniettemin blijft mijn bijdrage nog steeds 460 dirham per maand, oftewel 90 €. Niet goedkoop naar mijn normen, een stuk duurder dan in België of zelfs de meest luxueuze van Soest, maar ach, er is wel een zwembad voor mij alleen!! De redder wist me vandaag te vertellen dat ongeveer 6 mensen per dag zwemmen onder zijn toeziend oog. Die andere 500 vinden het water te koud (22C).

Nu nog veel proteïnen en hormonen eten en mijn borstkas wordt zo dik als die van Mike Tyson.

Groenten,

Woestijnkabouter

1 opmerking:

  1. you go boy!!! Good luck in the fitness! But don't overdo it!!!
    greetz

    BeantwoordenVerwijderen