woensdag 31 maart 2010

wonen met een veiligheidshelm

hi,

Zoals de titel al doet vermoeden, is er weer een probleem opgedoken in mijn appartement. Heeft er iemand zin om een veilighelm voor de bouwvakkers op te sturen, want ik voel me niet meer veilig in mijn stekkie. Ware het niet dat het contract voor mijn appartement voor een jaar is, ik had het al lang opgezegd....maar het is anders, en moet ik mijn frustraties maar de wijde wereld in sturen. Naar het schijnt absorbeert de wereld alle kennis en vooral de sappigste roddels, en dan kan er vast nog wel wat geklaag bij.

Na de gesprongen waterleidingen, lekkende boilers, niet werkende airco's, niet-winddichte achterdeuren, gebroken telefoonkabels en afgebroken wc-bril, is het nu tijd voor het grove werk: keukenkasten die spontaan van de muur vallen.

Je zou zomaar schimmel op de hersenschors krijgen van al die gebreken in Hadia tower te Al Barsha 1. Gelukkig wordt dit ongein me bespaart, want na al de ervaringen uit het verleden, kon ik afgelopen nacht gewoon stoïcijns blijven. Soms vraag ik me af of deze 5 maanden van teleurstellingen en halve ongelukken een beproeving is op weg naar innerlijke vrede. Of is het gewoon een voorteken voor nog veel groter ongeluk dat op mijn toekomstpad ligt. Wat het ook is en zal zijn, ne mens begint zich onderhand vragen te stellen over zijn doel in Dubaï.

Toch nog 1 positieve noot om af te sluiten: hoewel de kast met zijn klieken en zijn klakken horizontaal op het aanrecht is geland, is er niet 1 glazen pot gebroken, snoepzak gebarsten, ikea-pot geopend of theezakje ontploft. Gelukkig had die kast een bewaarengel.

Groenten,

Wouter

1 opmerking:

  1. Wouter!

    Bekijk het positief: je maakt tenminste nog wat mee zo! ;)
    We moesten aan je denken omdat net de ijs-Belg langs kwam rijden met zijn vrolijk lenteachtig geklingel. We hebben vandaag regen, natte sneeuw, en hagel gehad, maar dat kon hem er kennelijk niet van weerhouden. Dit soort positieve mensen zullen er voor zorgen dat hier de lente nogmaals zal aanbreken, de aanhouder wint!

    Nu maar hopen dat het hier geen 40 graden wordt zoals bij jou. Want je weet, die Hollanders hebben altijd wat te klagen.

    grtz Rob, Roel, en Mark

    BeantwoordenVerwijderen