maandag 19 juli 2010

Aftellen

Goeieavond beste lezer,

Over welgeteld 15 dagen stap ik voor de eerste keer in 9 maand op een vliegtuig, en dan nog wel naar mijn thuislandje. De eerste vlucht in 9 maand is zo ongeveer een persoonlijk record in de laatste 4 jaar. Er was een tijd dat ik tot 20 vluchten had, maar daar is nu dus een einde aan gekomen, en raar waar, dankzij het beperken van vliegen, geniet ik terug meer van vakantie. Sinds juli vorig jaar heb ik nog maar op 8 vliegtuigen gezeten...Een retourtje Abu Dhabi-Brussel, 2 retourtjes Dusseldorf- Schotland en een enkeltje Brussel - Wenen - Dubai. En daar komt dus over twee weken een vlucht naar Brussel bij. Joepie! Tot zover de opsommingen! (ook Joepie daarvoor, want het is niet de bedoeling om me te verdiepen in vliegtuigen en persoonlijke planningen.... Alhoewel, ik bedenk me net dat ik dit jaar nog graag naar Turkije en Nepal zou willen vliegen, want die bestemmingen zijn spotgoedkoop vanuit Dubai...Iemand zin om 5 daagjes Nepal te doen in oktober?

Op de pagina hieronder stond een relaas over de autokosten...Welnu, zonet is de auto gerepareerd en afgehaald. Alberto de Filipinno heeft de auto getest en zijn overste de Indier, bij wie ik mijn beklag heb gedaan, heeft me een korting van 30% gegeven op de factuur. En de garagisten hebben bespaard op de materialen waardoor mijn rekening geen 600 € is maar slechts 130€. Is goed, want nu heb ik net wat meer geld ter beschikking om die snelheidsboete uit Ajman te betalen. Geen idee waar en ik geflitst ben, maar 700AED is niet van de poes.

Probleem met mijn auto is dat je nauwelijks het verschil voelt tussen een snelheid van 30km/u en 80km/u. Omdat je vrij hoog gezeteld bent, en 2ton onder uw kont hebt hangen, voelt het allebei confortabel. MAar soit, ik zal ze wel eens betalen, want ze staat al 2 maand uit (en weet dat slechts een goede week, want de politie stuurt geen brieven, sms, facturen en emails...kloefkappers). Overigens dacht ik ook een tweede keer te zijn geflitst, want zo reed ik op mijn dagelijkse werk-thuis route zoals gewoonlijk 80 waar maar 60 mag, maar de pielen van de camera zullen plat zijn geweest...gelukkig maar, want dat scheelt 600AED. Toch maar eens wat meer op mijn snelheid gaan letten of mijn nummerplaten misvormen....jammer dat er overdag geen flits wordt gebruikt bij die toestellen, wat dus extra problemen creeërt bij reflecterende verfsoorten. Tips welkom.

Groenten

Woestijnkabouter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten