woensdag 21 juli 2010

Tankstation om 3u 's nachts, deel 2

Die nacht aan het tankstation, een samenloop van de raarste en gevaarlijkse piloten.

NA een halve nachtdienst viel me op dat mijn tank maar eens gevuld moest worden, met 77 liter van het zwarte goud. Nog voor ik goed en wel aan de pomp geparkeerd stond, was het eerste verwonderingsmoment van de nieuwe al gepasseerd. Waarom reed die vrachtwagen met een snelheid van 20km/u op een drievaksweg voor het tankstation, licht zwalpend?
Een paar minuten later sta ik dan aan de pomp, om te constateren dat de naft weeral opgeslagen is. Sapperloot...De huidige prijs per liter ligt al op 0.40 €, en dat terwijl het een half jaar geleden nog maar 0.25€ was. Waarom is hij deze keer weer gestegen? Deze tweede verwondering was tevens de voorlaatste, want er gebeurde daarna een paar dingen rondom me heen die me licht bezorgt lieten worden. Op goed 5 minuten tijd hebben maar liefst 6 verschillende chauffeurs zich van hun slechtste en meest gevaarlijke kant laten zien. Even dacht ik in Italie te zijn, of omringd door aso-Nederlanders op de E19 tussen Antwerpen en Breda. Er was er eentje die bij zijn parkeerpoging mijn auto bijna ramde, omdat hij zijn hoek verkeerd inschatte...Een andere besloot om dwars door het tankstation te race om toch dat ideale verboden parkingetje voor de shop te kunnen gebruiken voor zijn dikke BMW jeep. Dan nog 2 Landrovers Sport die hun pk's wouden laten zien aan de omstanders door vervaarlijk te acceleren bij het verlaten van het tankstation, en dan nog een Nissan Sunny-bestuurder die hetzelfde wou doen, zij het iets minder geslaagd maar minstens even gevaarlijk. Tot slot was er een nog een Arabier, die zijn vaders geleende mercedes van 15j oud, zo'n hoekig beige model, in het midden van de uitrit ging parkeren en vervolgens zwalpend naar de shop liep. Of hij er ooit is geraakt, weet ik niet....Ik heb me zo snel mogelijk uit de voeten gemaakt, vooraleer ik zou meegesleurd worden in de brand van de nacht...Zo'n pompstation kan lelijk branden na een ongeval....Intussen ben ik thuis aangekomen en heb nog geen explosie gezien of gehoord. Maar de nacht is niet voorbij!.

Slaap ze.

Woestijnkabouter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten