zondag 24 januari 2010

Dag beste mensen,

Het is weeral een tijdje geleden dat ik nog eens wat letter op papier heb gezet, dus wil ik nu even van de gelegenheid profiteren om het opnieuw te doen. Mijn nieuwe ervaringen van de laatste dagen bieden daar de ideale mogelijkheid toe. Om u een gedacht te geven, ik heb de stad van links naar rechts en van voor naar achter doorkruist op zoek naar 1 welbepaald computeronderdeel, en wel gevonden maar niet gekocht omdat de winkel de verpakking niet wou opendoen om de inhoud te laten zien. Ja, het was iets heel specifieks dat ik nodig had, en dan neem je maar beter niet al te veel risicos...

Ook het auto zoeken heeft een plotwending gekregen. Vandaag, zaterdagochtend heb ik een auto gaan bekijken, een 4WD Mitsubishi Pajero, en raar maar waar, de verkoopster was een Nederlandse van mijn leeftijd met een Nederlands/Amerikaanse Nationaliteit die nooit in Nederland heeft gewoond, maar wel in België en Frankrijk. Nou breekt mijn klomp!

Maar goed, we hebben een deal gesloten en morgen, zondag komt de auto in mijn bezit, althans dat hoop ik. En indien niet, dan heb ik tegen dan toch mijn omgezet rijbewijs en een licentie om alcoholische dranken te kopen. En als alles dan goed gaat, dan kan ik op maandag een tripke maken met de auto richting de woestijn?

Vandaag was een echt hyperactieve dag...auto bekijken, stadscentrum bezoeken en in de avond uitgaan met een 19-jarige Bulgaars meiske, ergens leren kennen via het werk. Een echte 'ancien'in de stad, en dat is wat je nodig hebt op de grote verkennistocht...Eerst iets gegeten in de Marina Walk op de Dubai Marina- Mexicaans, gevolgd door een wandeling naar het meest neppe stadsgedeelte van Dubai...Jumeirah Beach Residence (JBR). De uitgaansbuurt voor alle westerlingen, met tientallen would-be chique restaurants en ketenrestaurants, aan een 1-2km lange boulevard aan het strand. Versta me echter niet verkeerd. Het is een drukte van jewelste en de originaliteit is ver te zoeken...Er ontbreekt echter 1 belangrijk onderdeel...Een goed café waar ge rustig met wat vrienden u kunt uitleven in de alcoholische dranken.. MAar dat is nu net het probleem hier, alcohol is namelijk verboden op publieke plaatsen, en mag niet geserveerd worden op terrassen, maar enkel binnenin een restaurant. Met een goede pint op een terras zitten is dus voorlopig niet aan de orde :-(
Overigens in JBR een wijk met tientallen 30-50 etage hoge flatgebouwen, bestaande uit gelige zandsteen en allemaal heel hoekig ogend. Links en rechts staat wel een pilaar, ook nep grieks of romeins, met af en toe een Perzisch aandoend dingetje, maar alles tesamen een grote teleurstelling en te kitscherig. De Dubai marine is meer mijn ding, ook met hoge flatgebouwen maar net een stuk rustiger en eigentijdser. En dan is er nog Souq Madinat of Wafi mall met zijn autentiek Arabische souq/terras, en de Creek, of gewoon mijn balkon! En hoewel dat balkom zoooo leeg is, heeft het nog meer uitstraling dan de kartonnen dozen van JBR.

Zo zie je maar, het was een gezellige avond, maar niet echt mijn ding. En dat Bulgaars meiske, wel...jong en naief. Ik zal er nog wel eens mee gaan uitgaan, ze is namelijk een goede gids.


Maar een nieuw heugelijk moment: Ik heb de zee aangeraakt! Voor het eerst sinds mijn bezoek! En ware het niet dat ik mijn zwembroek niet bij had, ik had spontaan aan 'nightswimming gedaan' HEerlijk aangenaam warm water van 25 graden, een leuke golfslag en een rustig strand. tof tof tof


Zo zo zo,

Tot ziens,

Woestijnkabouter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten