maandag 4 januari 2010

Where are you from?

Dag mensen,

Wat op het eerste zicht een rustige dag zou worden, is de topdag van het jaar geworden. Een geplande korte werkdag is ongeveer de langste van de serie geworden, begonnen om 5u en gestopt om kwart na vier....Werken is een groot woord, want het maken van verwachtingen was hoop en al 6u van de dag. De rest was echter veel interessanter met eem uitgebreide kennismaking van het bedrijf en de toekomst samen met de manager. En hoe langer ik hier zit, hoe meer ik het gevoel heb op de juiste plaats op het juiste moment te zijn. Het avontuur is groot, de verdienste redelijk maar de voldoening en groeimogelijkheden immens. Nu ik het land een beetje ken, moet ik eerlijk toegevn dat mijn salaris aan de lage kant is vergeleken met andere Westerlingen hier aanwezig, maar nog steeds ruim meer dan wat er in Europa wordt betaald voor iemand van mijn leeftijd. en opleiding En hoewel geld een rol heeft gespeeld bij de sollicitatie, moet ik eerlijk zijn dat ik ook gekomen met voor het avontuur. En het is net dat avontuur dat nu al voldoening creëert, dus voorlopig zie ik me hier nog niet vertrekken.

43 dagen heeft het geduurd vooraleer ik Nederlands zou spreken in Dubai. Niet via de telefoon, niet via skype (dat telt niet mee), ook niet via email of een weblog, nee, dat is allemaal vals spelen. Het Nederlands wat doodgewoon Nederlands met een meisje uit Breda in mijn opperste eigen appartementsgebouw. En toen brak mijn klomp. Ik zag daar iemand in de lift staan die ik nog niet had gezien voorheen, en dus even een kort babbeltje slaan tijdens de twaalf verdiepen omhoog, dacht ik in mezelf. ....Are you new in this place? yes Where are you from? the Netherlands Wel, dan kunnen we nu gewoon verderspreken in het Nederlands!
Shocking!

En voor de rest weer niet zoveel gebeurd...Thais gegeten zoals elke week. Een taxi genomen....Wat getelefoneerd met een Zuid-Afrikaanse...

Oh, en voor ik het vergeet. Vandaag kreeg ik te horen dat ik afgekeurd ben voor mijn private zieteverzekering. Ze willen me niet als hun klant. Hebben die gescheurde ligamenten er iets mee te maken? Of de gestripte adere in mijn been? Of de maag? Of heb ik te veel inentingen gehad: Tyfus- dtp - hepatitus -....gele koorts-.... Alleszins, it aint good! En het visum is er ook nog steeds niet, want de overheidsinstellingen zijn nog maar eens gesloten. DAt is dan 3 en half weken dat het al duurt, in plaats van de beloofde 10 dagen. Ik hoop dat het ooit nog goed komt, want vandaag loop ik al ruim 2 weken als een illegaal rond.


Groenten,

Wouter

2 opmerkingen:

  1. Ge maakt daar nogal wat mee in het verre, zuidelijke, oosterse. Leuk om te volgen en apparte levendige schrijfkunsten (zal dat nivo als domme Nederlander wel nooit halen :D). Die ambtenaren zullen gisteren wel druk geweest zijn met de opening van het hoogste gebouw ter wereld (zie url).

    Groet, Wilber (weerwoord).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wilber,

    Leuk om jouw bericht hier te lezen, nog een Nederlandse volger...Man man man. Maar vergeet niet, er zijn ook leuke NL-bloggers, zelfs weerwoorders: bernardwx.blogspot.com.
    Dien toren staat mooi te blinken elke morgen. En s avonds is het precies tetris met al de flikkerlichten in sekwentie.

    W

    BeantwoordenVerwijderen