vrijdag 1 januari 2010

stof stof stof en nog eens stof

Dag bestofte mens, (1 januari 2010)

Stof is het woord van de dag, en van de maand en van het jaar en ook van de eeuw. Uit stof en as zijt gij gemaakt en tot stof en as zult gij wederkeren...Het is niet voor niets dat deze biijbelse verzen zijn geschreven in het Midden-Oosten. Nergens op aarde is er meer stof te vinden dan in deze regio, en met een woestijn achter elke hoek ziet het er niet naar uit dat dit snel zal veranderen, helaas. Maar de dag dat het gebeurd, zal de bijbel moeten herschreven worden!

Gisteren heb ik mijn appartement een grondige schoonmaakbeurt gegeven. Gevaagd, gedweild, afgestoft en geniest...Vandaag ziet het er alweer even stoffig uit als 2 dagen geleden...Hoe frustrerend kan het leven zijn? En het ergste van al is dat er nu ook nog twee vliegen zijn binnengekomen (gevlucht voor de warmte), die met hun vleugelslagen al dat nieuwe stof nog eens extra de lucht in jagen...Van irritante beesten gesproken.

Het nieuwe jaar is begonnen, ik hoop dat jullie allemaal een fantastische nacht hebben mogen hebben, en dat het jaar veel goeds mag brengen. Zelf heb ik niet echt een fantastische overgang gehad...Geslapen is het perfecte woord, want vandaag, de eerste mocht ik terug werken. Het ziekenverlof zit er op, het lichaam is nog niet echt genezen en het verstand is alweer een paar dagen ouder geworden. De aftakeling is al een paar jaar geleden ingezet, dus er op verbeteren zal niet meer lukken.

Terwil ik dat hier zit te typen, wil ik terloops even meegeven dat de "Heinz Cream of Tomato Soup"- die zichzelf aanprijst als de oringele en de beste - zijn slagzin beter zou veranderen in de waterigste en smaaklooste soep van alle soepen. Voor acht en nog wat dirham zou je toch meer kwaliteit verwachten....Voor zoveel geld kunt ge ook een volwaardige Indische maaltijd naar binnen werken, en krijgt ge er nog buikkrampen bij voor gratis ende voor niks.

Vooraleer ik ga afsluiten zou ik nog een oproep willen doen, of eerder een zoekertje plaatsen..Ik ben op zoek naar een bij voorkeur Indische of Filipijnse, Nederlandskundige, typiste/huishoudster die mijn geschreven teksten controleert op schrijffouten en ontbrekende woorden, en tevens mijn huishouden voor haar rekening neemt. Voor een fulltime job geef ik een maandloon van 2000 dirham, een goede 380€.. een normaal salaris in de regio voor mensen van hun afkomst! Ken je iemand, aarzel dan niet me een mailtje te sturen op ikwiluitgebuitworden@veel-te-laag-salaris.ae

Ta ta ( en daar bedoel ik niet de Indische auto's mee)

Woestijnkabouter

2 opmerkingen:

  1. Een heel gelukkig en hopelijk gezond 2010 gewenst, Pépé.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Merci merci...En voor u een warm 2010, al zal dat wel geen probleem zijn met uw nieuwe chauffage, zeker?

    BeantwoordenVerwijderen