maandag 25 januari 2010

zelfmoordneigingen

Dag mensen,

Tijd om nog maar eens wat energie uit mijn lijf te schrijven, want het is zo ongeveer de enigste manier om mijn zelfmoordneiging te laten wegebben. Vandaag is zo'n dag dat ik het me al stevig heb beklaagd om te verhuizen vanuit Europa naar Dubai. Alles wat tegen kon zitten, zit ook effectief tegen. En daar komt nog eens bij dat alles wat niet tegen zou mogen zitten, werkt ook tegen. Tot slot leidt elke actie tot nog grotere vraagtekens. In het kort en het breed...De omzetting van Europees rijbewijs naar een locale versie: mislukt wegens desinformatie en complete apathie van de betrokken instanties. Aanvraag alcohollicentie (iets voor westerlingen): mislukt wegens desinformatie van winkel... internetbedrijf dat alles zou komen installeren: mislukt wegens gebrek aan interne communicatie Auto-aankoop: mislukt/uitgesteld wegens een complexe situatie aan de verkoperskant...afwas doen: geen goesting....strijk doen: geen goesting..Frustratieniveau: uitzonderlijk hoog!


En ik in Nederland maar klagen over de burocratie...Dat is niets in vergelijking met Dubai...Om u een gedacht te geven...Voor de aanvraag van een rijbewijs heb je nodig:
1) kopie van paspoort
2) kopie van visa
3) oogtest
4) 2 pasfotos
5) letter of no-objection van freezone authority: 110 AED voor een vodje Arabisch papier, in het kort: een stiefmoederlijk toelatingspapier.
6) kopie van het Belgisch rijbewijs.
7) ingevuld inschrijvingsformulier met nog een keer een stempel van de Freeezone authority ( een soort keidure overheidsinstantie)
8) 160 AED
9) veel goesting
10) veel tijd.

En net die laatste twee ontbreekt me.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de alcohollicentie...Dat is pas echte miserie kopie van paspoort - visa - huurcontract - salarisstrookje van werkgever (what the fuck?) - stempels werkgever - pasfotos - noem maar op.... ik weet het ook niet meer!

Als ik dan binnenkort een auto heb, moet ik een verzekering zien te vinden, en ik vraag me nu al af hoe ik dat ooit moet regelen...Wat zou ik daarvoor nodig moeten hebben? doktersbewijs van de grootte + gewicht van mijn rechtervoet? vloekcertificaat?

Van al dat gedoe heb ik behalve veel frustratie ook al zelfmoordneigingen gekregen... ;-) Geef me nu een handgranaat en morgen zit ik in de cel (in afwachting van de doodstraf dmv ophanging) wegens het opblazen van een een overheidsgebouw!.

MAar eer is ook nog goed nieuws: een thaise massage van 1 uur kost maar 25 euro..Alhoewel, ook daar stel ik mijn vragen bij...Welke papier heb je daar voor nodig?

Groenten

Wouter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten