zondag 17 januari 2010

road trip

Hoi hoi hoi,

Hoe zou het zijn om met de auto van Al Barsha 1, Dubai, UAE naar Sint-Pauwels, België te rijden?. Hoe zou je aan zo een avontuur beginnen? En waarom zou je deze trip met de auto doen?

Deze drie vragen hebben ettelijke uren door mijn hoofd gespeeld terwijl ik een stuk meubilair in elkaar aan het plaatsen was. Wat initeel leek als een absurde gedachtenwandel, om te ontsnappen aan de realiteit, werd al snel een curieuze zoektocht naar de oude getrouwe schoolatlas, ergens in de boekenkast. Dit droommoment is er eentje zoals er zovelen door mijn hersenpan kruipen, maar wel eentje dat haalbaar is. Want hoe zou het zijn om een week zonder zwartekracht te leven?. Of hoe zou het zijn om een jaar tussen een nog onontdekte Amazonestam te leven? Hoe zou een contact met een buitenaards wezen gebeuren? Al deze vragen zijn onmogelijk te testen in realiteit, maar zo met de auot cruizen vanuit Dubai naar Sint-Pauwels is eigenlijk niet zo'n absurd gedacht.

Waarom zou een mens er aan beginnen? Wel: redenen genoeg: Ik ben het beu in deze stad en heb geen zin om het vliegtuig te nemen op de terugweg naar het Vlaamsche land! Of uit avontuurszin, zoals al die vele wereldreizigers die te voet, met de traktor of gewoon met de kameel de wereld rondhobbelen. Misschien krijg ik ooit een job aangeboden in Vlaanderen en wilt men daarvoor een wereldburger met kennis van de landen tussen Dubai en België....Of of of...Eigenlijk is elke reden een goede reden. Maar de eerste reden is de beste voor me. Ik weet namelijk nu al dat er een moment zal komen dat ik deze wereldstad gedag zal zeggen, niet op korte termijn, maar dat moment zal komen, en dan zal de auto mijn beste reisgenoot zijn.

Zo op het eerste zicht zou de route gaan vanuit Dubai naar Saudi Arabië en Jordanië, gevolgd door Syrië en Turkije, en daarna Giekenland, Italië, Duitsland, Luxemburg en België. Snel even gegokt op 8000km. Maar misschien is de route Dubai, Iran, Turkije, Griekenland, Macedonië en de rest van de Balkan, Oostenrijk, Duitsland en Belgie wel cultureel interessanter. Of wat had je gedacht van Dubai, Saudi Arabie, Jordanie, Egypte, Libië,Tunesie, Algerije, Marokko, Spanje, Frankrijk en België?

Wat en hoe het wordt, hoor je in de toekomst, maar voorlopig hou ik me bezig met andere dingen, zoals het weer voorspellen.

Groenten,

Wouter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten