maandag 25 januari 2010

eindelijk resultaten

Dag lezers,

Vandaag is een succesdag geworden, en we zijn nog maar halverwege. Het begon al goed met een telefoontje om 8u in de ochtend, ik was nog niet wakker en ik werd al wakker gebeld door een hoofd van de technische dienst van het internetbedrijf. Een heel vriendelijke en behulpzame man, die helaas het Engels van een westerling onmachtig was. Al bij het begin van het gesprek bleek dat mijn GSM slechte ontvangst had, dus ik vraag heel beleefd:
- "Can you please call me back, I believe we have bad connection"
- "so you have a telephone connection! I was told you have no connection."
- No, I don't have a connection.. I mean that my mobile phone connection is bad...Can you call me back now!
-What is your problem...Do you have a telephone connection or not? And what about internet and television?....blabblalablbaa...prtprt
- Excuse me sir, I cant hear you..please call me back, now?
- One of my techicians will call you back later

En toen viel de gsm verbinding uit...Om 9u stipt stond een technieker aan de deur, en een uur later had ik internet, maar de telefoon werkt nog steeds niet! En mijn GSM? Wel die werkt ook nog steeds!

Dit gesprek is een stereotiepbevestigend voorbeeld van communicatie hier. Als ik een Indier of Pakistani spreek aan de telefoon, dan hoor ik ze wel iets broebelen, maar woorden kan ik er niet uit halen. Misschien ligt het aan mijn Lingo of Hindi of Urdu, dat ondermaats in kwaliteit is....In elk geval, ik vraag steeds naar een naam en dan spellen ze hem nog verkeerd ook!

Alleman Vlaams, verdorie, en het probleem is direct opgelost!

Groenten

Wouter

1 opmerking:

  1. Gefeliciteerd met uw eerste overwinning op de bureaucratie van Dubaï!
    Nu nog een ziektekostenverzekering, auto, functionerende telefoonlijn en wat al niet meer.

    Heb je je gezondheid ondertussen weer een beetje op de rails? Geniet van de zon daar, ik zou bijna wensen dat we een vleugje van het klimaat daar deze kant opgestuurd krijgen. Over een week dan, eerst nog een leuk pak sneeuw!

    BeantwoordenVerwijderen