vrijdag 8 januari 2010

Visa is aangekomen

Dag lieve lezers,

Het is weeral een tijdje geleden dat mijn pennenvruchten op het internet zijn verschenen. Het is niet dat ik zonder inspiratie zit. Tijd en internet is nog steeds een zorg. Als ik tijd heb, is er geen toegang tot internet en vice versa. Maaaaar: daar komt zeer binnenkort verandering in. Hoera! Het visa is aangekomen, ik ben goedgekeurd door de Dubai technology and media free zone authority (een hele boterham, maar in het kort: één of ander overheidsorgaan voor bedrijf in de tax-free zone) en vanaf heden ten dagen gerechtigd om de papiermolen te doorkruisen. En dit beloofd een rommeltje te worden.

Gisterenmiddag kreeg ik het gelukkige bericht dat het paspoort op kantoor afgehaald kon worden. Snel even die pas gaan afhalen..Dat snel werd langzaam, en dat langzaam werd stilstand....Het spitsuur was net begonnen en de meest cruciale verkeerslichten uit de omgevingen op een al hectisch kruispunt hadden het voor de gelegenheid al begeven. In het heengaan lukte er in 5 minuten door te geraken, maar op de terugweg heb ik eerst 25 min moeten wachten op een taxi. Er kwam namelijk geen enkele lege taxi meer in de wijk omdat het verkeer compleet slop zat. Bovendien wisselen alle chauffeurs hun diensten rond 4-5u, in volle spits, de kloefkappers! Nu moet ge weten dat de meeste chauffeurs in Deira wonen, zo'n 25 km/40-60min richting stadscentrum, dan weet ge ineens ook dat een taxi strikken om 5u volledige tijdverspilling is.

Soit, na het lange wachten op een ritje en sluipwegenroute over bulten en putten, een stuk autosnelweg wordt ik afgezet aan de ingang van Mall of the Emires. De hoofdingang. Alhoewel, hoofdingang is een groot woord. Het is de ingang aan het beroemde Kempinskihotel, één of ander luxehotel waar je zelf je valies niet mag dragen en het eten met de paplepel wordt geserveerd...oh wacht, nu verwar ik het met een peutertuin. Langs de onweerstaanbare skipiste loop ik richting de HSBC bank om een bankrekening te openen, want vooraleer andere dingen geregeld kunnen worden, is een bankrekening cruciaal! Een collega had me die bank aangeraden, en een kennis had de bank afgeraden vanwege het burocratisch gejengel. Die kennis heeft gelijk gekregen en de bankbediende flink onder zijn kloten vanwege zijn gebrek aan hulpvaardigheid....Conclusie: blijf weg bij HSBC, ze geven geen creditkaart aan de laagverdieners....Misschien moet je een maandsalaris hebben van minstens 10000euro om iets te betekenen voor hen!

Bank - Wouter: 1-0

Hop naar de volgende bank: Emirates bank....Heel hulpvaardig en duidelijk, maar zonder een begeleidende brief van de werkgever, kan ik geen bankrekening open.

Bank- Wouter: 2-0

Plan voor vandaag: Naar het werk op een vrije dag, dat blad papier afhalen, twee keer 15 dirham betalen voor een taxi (samen alweer 6 euro voor 15km) en als de wiedeweerga naar de Emiratesbank om de hoek. En vandaar naar de autodealer! Gisteren kwam ik te horen dat één van mijn Jordaanse buurvrouwen misschien wel een speciaal prijsje kan arrangeren bij Kia/Hyundai omdat ze er werkt! Hoewel het niet mijn oorspronkelijk plan was om een nieuwe auto te kopen, wil ik bij een goed aanbod wel eens van mening veranderen. En als het me nog even lukt, zou ik vandaag internet en TV willen aanvragen! Als toemaatje krijg ik er een nog een ongebruikte landlijntelefoon (speel maar met de woorden om een ze tot een goede combinatie te brengen) gratis bij. Eens curious of dat allemaal gaat lukken!

Zodoende zodus is het nu tijd voor andere dingen. Je hoort het vervolg op deze dingen heel snel!

Groenten,

Woestijnkabouter Wouter

PS: Indien ge een bezoek wilt brengen aan Dubai, gelieve ruim op voorhand te reserveren. Er staan 3 wachtenden voor u in de rij!

2 opmerkingen:

  1. Zoals een bekend Amerikaans filosoof ooit eens zei; "The Times They Are A-Changin'!" En de tijden lijken ten goede te veranderen Woutert. Draag uw nieuw verkregen paspoort dicht bij uw hart en het zal straks wellicht nog beter gaan.
    Dat wordt in elk geval lekker surfen straks!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eind goed al goed. Maar waar is het eind???
    Nog veel zoek en ander plezier. En ons weerzien kort al zienderogen. Dan komen we je moreel een flinke oppepper geven.
    Nog veel wintergroenten

    BeantwoordenVerwijderen