maandag 11 januari 2010

Dag lieve lezer,

Zondag had de grote dag moeten worden, het moment dat mijn isolement zou opgeheven worden en ik eindelijk toegang zou krijgen tot de mediatoepassingen als zijnde telefoonlijn, digitale televisie en internet. Het moment waar ik twee maand naar heb uitgekeken, en het moment dat me eindelijk op weg zo helpen naar een beter ontwikkeld sociaal leven.

Maar helaas, het kwaad is weer eens geschied, het vermoeden bevestigd. Mijn naiviteit is weer wat bijgeschaafd naar realiteitszin en het vertrouwen in afspraken maken is weeral eens geschonden. Zondagochtend om 11u had Du, één van de twee marktspelers, een bezoek moeten brengen aan mijn appartement om de kabels te komen installeren, en dat terwijl ik rustig wat verwachtingen zat te maken op het werk. Met volle zin keer ik in de avond naar huis, om frontaal geraakt te worden door de concierge die van tutten nog blazen wist van een bezoek van Du.

Inderdaad, Du was niet geweest, zonder bericht achter te laten. Zelf een telefoontje plegen was ook al tijdverlies, omdat ik na 15min nog steeds antwoordapparaat had. Overdag nog maar eens opnieuw proberen zeker, en als dat niet lukt een schadeclaim indienen.....Al weet ik zo op het eerste zicht niet direct waar ik daarvoor moet zijn.

En van geld gesproken, de concierge wist me ook deudlook te melden dat ik zo snel mogelijk 240 euro + een kopie van mijn paspoort/visa moet gaan afleveren aan de water/elektriciteitsmaatschappij. Maar waar en waarom kon hij niet direct uitleggen, dus voorlopig doe ik dus tijdelijk niets en blijf ik stroom en water gebruiken tot ik een degelijke uitleg heb gekregen. Ten slotte, niet gemaakte afspraken hebben geen geldingsrecht en gemaakte afspraken leveren toch alleen maar problemen op.

Hierop echter 2 uitzonderingen, zijnde de reisplannen van mijn ouders en zus die me komen bezoeken in respectievelijk februari en maart. Die afspraken moeten nageleefd worden! Het is maar te hopen dat ik tegen dan een auto heb, want dat schiet ook op voor gene meter!

Groenten,

W.

PS: klopt het dat er zoveel sneeuw ligt in de Vlaanders en den Holland, of zijn dit maar roddels?
PS: In de nacht van zondag op maandag alweer een onweer op mijn dak. Veel bliksems en relatief weinig regen, want nu staat maar de helft van mijn straat onder water. Een echt paradijs voor de bliksemliefhebber!
ps: Na een telefoontje naar DU blijkt dat de technieker zou zijn langsgekomen om te constateren dat er nog geen verbindingsmogelijkheden zijn naar mijn appartement. One big fat lie, maar ondertussen moet ik wel weer een week extra wachten op internet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten