vrijdag 22 januari 2010

Irritaties voor gevorderden

Dag thuisfront,

Alweer is er een dag voorbij vol van belevenissen, en vooral van irritaties. Ik heb nog maar weinig spijt gehad over de verhuis naar de Nieuwe Wereld, maar als er niet snel een paar oplossingen voor problemen gaan komen, dan zal de vrolijkheid niet lang meer duren. Jammer maar helaas, mijn geduld begint een beetje op te raken, en dat is vooral zonde van de tijd ,geld en moeite die ik er insteek.

De aankoop van de auto is weer maar eens uitgesteld. Het geld is aangekomen op mijn bankrekening, dat is niet het probleem gelukkig. Het probleem stelt zich in het feit dat ik voor alle documenten voor verzekering/rijbewijsomzetting, enz, een handtekening nodig heb van mijn werkgever, en ook dat zou ook geen probleem moeten geven, maar was het maar zo simpel. Vanwege VISA-formaliteiten ben ik ingeschreven bij een andere bedrijf dan waarvoor ik werk, en doordat ik in ploegen werk, is dit niet de meest relevante zaak.

En dan is het nog steeds het grote internet/televisie/telefoonprobleem dat muurvast zit, lettelijk en figuurlijk. Door een kink in de kabel (ook letter en figuurlijk) lukt het maar niet om de installatie tot een goed einde te brengen. Een uitzonderlijke situatie wordt beweerd, maar het bedrijf in kwestie doet er 'alles'aan om me uit de brand te helpen. Dit is sarcastisch bedoeld! Ik heb al uren aan de lijn gehongen met de maatschappij, al zovele helpdesk medewerkers gesproken en al heel wat afgeklaagd, en steeds blijkt maar weer eens dat alles afhangt van de technische dienst, die niet functioneert....zo kreeg ik woensdagochtend een telefoontje van hen met de boodschap dat het probleem binnen de 24u zou opgelost zijn. Twee dagen voordien had ik een bericht gekregen van een andere medewerker dat er op donderdag(vandaag) een technieker zou langskomen. Wel, ik kan heel eerlijk zijn, de beloftes zijn gemaakt, de afspraken niet nagekomen. Meer nog, in al die tijd heb ik niets of niemand gehoord of gezien. En wisselen van operator is onmogelijk, gezien dit bedrijf een monopolie heeft in mijn wijk. Ik woon nu 6 weken in deze blok en heb elke dag meer het gevoel dat ik dringend een avocaat moet gaan zoeken om mijn geld te gaan terugeisen en stiekem beveiligd internet van de buren te kraken.

En tot slot nog een derde frustratie die ik van me moet afschrijven. De taxirit deze ochtend was er weer zo eentje die je zou aanzetten tot racisme jegens Pakistani. Het instappen verliep vlot, de kennismaking ook, maar al snel bleek dat de man zijn weg niet kende in zowel de wijk waar hij me oppikte als de wijk waar we naar toe moesten. Heel eerlijk wist hij me dat te vertellen,en heel eerlijk heb ik hem dan maar de weg uitgelegd. Al snel bleek het zo'n zeurpot te zijn als de onderschrijvende van deze tekst, die het leven in Dubai als negatief beschreef. Hij wilde liefst van al zo snel mogelijk een visa kopen voor Europa of Amerika, want daar kun je heel veel geld verdienen. Toen ik hem wist te vertellen dat je in Dubai meer geld kunt verdienen dan in Europa, sprak hij ineens geen Engels meer, en dat bleef ook duren tot het einde van de rit. Tot daar het normale gedeelte van het verhaal. Het schandalige is echter dat de man zijn meter nog liet lopen terwijl we al op locatie waren aangekomen en ik het kluttergeld in mijn portefeuille aan het tellen was om tot de mooie ronde en ook een beetje langwerpige 16 dirham te komen. En op het moment dat ik het geld afgeef, springt zijn meter over op 16.50 dirham. Hij ziet dit en dan pas stopt hij zijn meter. Vervolgens begint hij van zijnen tak te maken over het feit dat ik te weinig heb betaald! Gelukkig zijn niet alle mensen even oneerlijk.

De maag rammelt, tijd om eten te gaan zoeken en te gaan genieten van de aangename 24 graden. Hoe het hele avontuur afloopt, hoor je nog van me!

Groenten,

Wouter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten