maandag 23 november 2009

Het is bij de konijnen af!

Beste Lezer,

De dag zit er weeral op, althans het daglichtgedeelte.  Elke dag staat de zon op rond 6u30 en gaat slapen om 17u30, een beetje ongewoon maar niet uitzonderlijk.  Mijn werkdagen beginnen momenteel rond 9u en stoppen ergens in de vroege namiddag, gevolgd door de dagelijkse huizenjacht.   Tot zover het saaie gedeelte van de dagindeling.

De huizenjacht begint lichte vormen van frustratie aan te nemen in mijn hoofd.  Eerder had ik aangegeven dat mijn ideale verblijfsomgeving "The Greens" is, maar na enkele dagen prijzen en appartementen bekijken, moet ik deze visie herzien.  Hoewel de financiële crisis pijnlijk hard is aangekomen, hebben de huiseigenaren nog steeds het gevoel dat ze te veel geld moeten vragen voor een apartementje van pakweg 80m², omgerekend ongeveer 950€ per maand + onderhandelingskosten.  Nu moet ik zonder stoefen toegeven dat dit bedrag betaalbaar is, maar toch al aan de bovenkant van mijn budget grens.  In mijn plattelandsogen lijkt het me onwaarschijnlijk veel geld voor wat stenen op elkaar in een buurt met enkele boompjes en struikjes. Het is bij de konijnen af om te zien wat voor lef de makelaar hebben in de huurprijsvoorstellen.  Vandaag bijvoorbeeld heb ik 2 appartementjes gezien waar het volgens de boekske 90 m² groot is, maar naar mijn gevoel slechts 70m² was.  Alles was heel chique ingericht, afgewerkt (maar niet perfect met nog slecht verborgen verfresten op plinten) en op het eerste zicht wel de moeite waard...Maar dan wordt ineens het duivelse mannetje in mijn hoofd wakker die het vuur aan de schenen van de makelaar legt.  Wat zijn de verborgen kosten? Is er een zwembad? Een parking?  Waarom vraag je zoveel geld?  Wat is uw beste prijs?  ........Deze laatste vraag werkte goed in Peru, maar hier precies niet goed...want Tarek de Egyptenaaar had zomaar het lef de vraag terug aan mij te stellen, en erbij te vertellen dat hij gerust een deel van het nog aanwezige meubilair wil verkopen...We stonden immers in zijn eigen appartement te kijken.   Nog geen twee seconden later wou hij al de muur schilderen.  En nog steeds hapte ik niet toe, gewoon omdat het te klein was.     Hij keek wat beteutert en besloot me naar buiten te begleiden, alwaar hij tot de constatatie kwam dat de politie hem een dikke boete had gegeven voor fout parkeren....Lakoniek hoor ik hem klagen dat er nergens parkeerplaats is, terwijl er 20m verderop gewoon een vrij parkeerplaatsje was bij aankomst.!!!   Nee, ik vertrouw die vent voor geen haar en hoewel de buurt aangenaam lijkt, is dat idee opgedoekt.  Morgen focus ik me Discovery gardens, ongeveer 5km verder naar Abu Dhabi, intussen zelf al 20km van het centrum van Dubai vandaan.  Curieus wat het gaat opleveren.

Ter voorbereiding heb ik eerder deze middag ruim een half uur makelaars zitten bellen, voor ruim een half uur lang, en daarvoor heb ik slechts 1 euro betaald.  Had ik al gezegd dat telefoneren goedkoop is?  Had ik ook al meegegeven dat Indiërs en andere Aziaten niet te verstaan zijn aan de telefoon?  Wist je al dat diezelfde personen een compleet gebrek aan etiquette hebben als het gaat om het beëindigen van een gesprek?   Wist dat een taxichauffeur ongeveer 1/3e deel van zijn inkomstgeld zelf overhoudt? En dat de botercroissants van de carrefour meer boter bevatten dan deeg? En wist je ook dat het vandaag niet geregend heeft terwijl er toch wolken hingen?

Op het werk gaat alles uitstekend.  Een eerste project heeft zich aangediend, waarbij op termijn de mogelijkheid bestaat dat ik de hele Arabische/Perzische golf moet afreizen.. Sightseeing op kosten van de baas!  Als dat maar goed afloopt! 

Prettige avond,

de Woestijnkabouter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten