dinsdag 17 november 2009

Wat was was eer was was was?

Liefste kabouterlezers,

Het einde is in zicht, de lege ruimte wordt steeds leger en op donderdag zal het volledig over en uit zijn met Nederland. 't Is te zeggen. Nederland zal wel blijven bestaan, maar mijn verhaal in Nederland stopt dan voor onbepaalde duur. En als ik mag afgaan op de krantenartikels en de Nederlandse besluitvorming in het parlement is het misschien maar goed ook da'k de plaat poets.  Ik las namelijk net dat de Nederlandse overheid een soort van rekeningrijden gaat invoeren op de autosnelweg, als compensatie op de af te schaffen wegenbelasting.  Op zich een goed initiatief zou je kunnen beweren, ware het niet dat de overheidsfunctionarissen dan op ieder uur van de dag kunnen weten waar jij (of je auto) bent.  Schrikbarend is het eerste woord dat in mij opkomt, en medelijden is het tweede.  Medelijden met al die controle-ontwijkende mensen.   Medelijden met al die politici die onwaarschijnlijke beperkende beslissingen gaan nemen.  Wat is de volgende stap in deze evolutie?  Chip in de arm om te bepalen hoeveel belasting je moet betalen voor het gebruiken van het voetpad? chip in de hersenen om je alternatieve politieke gedachten vast te leggen?  ...Je kan het zo erg niet bedenken of het wordt bedacht in Nederland...En dat de mensen dat zomaar slikken is nog veel erger.

Maar vooraleer ik verzink in het uiten van mijn politieke voorkeur en het opschrijven van een klaagzang, ga ik ophouden met dat gedoe.  In Dubai rijden mensen op kamelen en als het kan ook even kan in de meest luxueze autos die je kan bedenken.   Toen ik daar een maand terug naar een restaurant ging, werd onze auto aan de ingang opgewacht door een tijdelijk chauffeur, die zoals het enkel in chique James Bond films betaamt, de auto voor ons wegrijdt en terugbrengt als we gedaan hebben met eten.  Mijn gastheer zijn Range Rover superdeluxe editie met alles der op en der aan was echter maar een klein beestje, want net voor ons stond een schitterende (letterlijk en figuurlijk) Bentley....Ik dreef even weg in een droom dat ik uit die auto stap vergezeld van 77 maagden (zoals dat betaamt in ieder moslimland) op weg naar een feestje..MAar snel werd ik gewekt toen die auto er ineens zonder mij vandoor ging...snif snif...

Vrijdag kom ik aan in Dubaï, wie weet wat voor auto's ik dan zal zien op de luchthaven?  Een kever? Een geit/eendje? of een gewone kabouterwagen?

Van kabouters gesproken. In België is nu een hype aan het ontstaan rondom het absurde kabouterfiguur Kabouter Wesley uit 'Man bijt hond'.  Het is iets apart, maar daarom niet mijn leuk.  Meer info op http://www.youtube.com/watch?v=-58_e4P66Bo   Veel kijkgenot.

De woestijnkabouter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten