zondag 29 november 2009

Gevonden

Liefste lezer,


De missie is volbracht, de kogel is door de kerk, het water is naar de zee gedragen en het geld is klaar om gespendeerd te worden. De keus is gemaakt, en het appartement is gevonden.  Het heeft me bloed, zweet maar geeen tranen gekost om iets deftig te vinden, maar nu is het eindelijk gelukt.  In de wijk van mijn huidig hotelappartement, heb ik een appartementje gevonden in wat volgens de locals het mooiste gebouw van de omgeving is.

Deze uitspraak moet je wel met een korreltje zout nemen, want het gebouw is pas 3 weken geleden vrijgegeven, en pas dit weekend is de mediacampagne op gang gekomen. Het resultaat was navenant, want toen ik om 16h30 arriveerde, kon je bijna koppen lopen in de al zeer kleine lift.  Op het 13e verdiep van het 15 verdiepen hoge gebouw heb ik een 1 slaapkamerappartement gereserveerd, met een fantastisch uitzicht.  De prijs is navenant, maar nogal redelijk laag in zijn omgeving.  Alhoewel, het is niet goedkoop naar Belgische of Nederlandse normen, pakweg 925€ per maand, exclusief elektricitieit en dergelijk.  Maar soit, veel goedkoper kun je eigenlijk niets vinden in de buurt.  De faciliteiten zijn daarentegen best wel aangenaam: In het flatgebouw is een stoombad voor 6 personen, een evengrote sauna, een fitnessruimte, een 5m lang zwembad (belachelijk klein, maar ideaal om pootje te baden met een cocktail in de hand) en bewaking.  Al heb je naar mijn gevoel helemaal geen bewaking nodig in deze stad, want alles is superveilig. Ge moet natuurlijk geen briefje van 500 dirham op straat laten liggen, want dan ben je het kwijt.

Links en rechts krijg ik ook wel eens vragen hoe het op het werk gaat. Wel, het gaat goed op het werk! Er is een belangrijk weerproject ,dat onder mijn verantwoordelijkheid valt, dat langzaam vorm begint te krijgen. En uiteraard is het nog steeds prachtig weer.  Vandaag rond de 27 graden op het strand en rond de 30 graden een kilometertje landinwaarts.  Aangenaam dus.  's Nachts koelt  het af tot 21 graden. En terwijl ik bij mijn aankomst niet kon slapen bij deze temperatuur, lukt het nu al bij 23 graden. Het is maar te hopen dat het niet te koud wordt deze winter.

Genoeg geschreven, mijn kaars begint uit te doven en de maag te rommelen. Tijd om jullie te verlaten.

Eet ze,

Wouter

PS: mijn volgende opdracht is een auto kopen, liefst een tweedehandse 4x4 om mee te gaan ronddodderen in de woestijn.  Alle aankoopadvies is welkom, vooral dan uit het goedkopere marktsegment.  Autos zijn hier heel gemiddeld 30% goedkoper als in de Benelux, en tweedehands zelfs tot 40% goedkoper.  Waar moet ik op letten aankoop van een 4x4? Wat zijn de voor en nadelen van die autos?

6 opmerkingen:

  1. Hey Peteren,
    1. Heb jij dat water zien aankomen bij jullie buren?
    2. Als je op zoek ben naar een goeie 4x4, ga dan voor een Toyota Land Cruiser.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woutert, proficiat met je nieuwe stekje! Een ideale uitvalsbasis voor weerfotografie, mocht er sprake zijn van "weer" in Dubai.
    En straks lekker met je nieuw verworven harem in de sauna.

    Van 4x4 heb ik weinig Goudse kaas gegeten, maar wat je in al die landen ziet waar 4x4's gangbaar zijn----->Toyota (sprak de Toyotarijder).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hé wouter, gefeliciteerd met je huis. Gave plek zo hoog. Waar ligt het in Dubai? Bij 4x4's is het trouwens erg belangrijk dat het stuur werkt en er 4 banden onder zitten. Anders kom je echt nergens, geloof mij maar. Hoef je trouwens nooit in de weekenden te werken?

    Blijf genieten en jezelf verbazen.

    Michiel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag menschen,

    Tijd om eens een antwoordje te placeren, want naar het schijnt, (werd me vroeger ingefluisterd), is het niet heel erg beleefd menschen te negeren. Zodoende zodus.

    @ Peteren: Dat water bij Mekka heb ik inderdaad zien aankomen, en er gaat in die omgeving nog wel meer vallen de komende dagen. Het zou me niet verbazen moest je de komende dagen in het nieuws nog horen over overstromingen ergens in Saudi Arabië.
    Nen Toyota land cruiser is een goed advies, maar valt helaas een beetje buiten mijn budget. Zijt gij een beetje content van uwe Kia want die zijn hier echt wel goedkoop. IS uw auto geschikt om op grintwegen en steenwoestijn te rijden met een snelheid groter dan die van een kameel? Ik ben niet van plan zandduinen te nemen.

    @ Bernie: Het uitzicht is echt ideaal. Moest het ooit onweren in de buurt van de Burj Dubai (818m) dan zal ik een paar mooie fotos daarvan hebben. Ik post de komende maanden zeker foto's.
    Van onweer gesproken. Er hangt nu (Mon1530UTC) veel vocht in de lucht, maar de trigger ontbreekt om de convectie op gang te trekken, en bovendien is de convective inhibition te groot. De kans is dus eerder klein dat het gaat regenen. :-(

    @Michiel: Bedankt voor het zeer bruikbare advies ivm met dat stuur en die wielen. Dat ik daar zelf niet ben opgekomen!*grijns*
    Voorlopig zijn er geen weekenddiensten voor me, maar eens operationeel is het weekenddienst, en ook nachtdienst vanaf januari dankzij een nieuw groot contract met een luchtvaartmaatschappij. Of ik nu blij of ongelukkig moet zijn, weet ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciterd met je nieuwe "kot" Wouter. Redelijk aan de prijs, maar dat mag de pret niet drukken. Je zou denken dat appartementen met een uitzicht NIET op t oosten goedkoper zijn in die contreien, maar Allah. ;) Wanneer mag je je paleis betrekken?

    Over 4x4's....inderdaad Toyota. Topgear heeft ooit een mooi stuk gemaakt over een Toyota landcruiser, die niet stuk bleek te kunnen. Bijna niet dan. JFY(outube)I!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die 4x4 van Toyota die je niet kapot krijgt is een Toyota Hilux, zeker verkrijgbaar daar, stukken goedkoper dan een landcruiser. Komt met een cabin voor 2 (weet niet of dat beschikbaar is in Dubai) ofwel 5 (zeker te vinden daar) en een open bak achteraan voor het betere verhuiswerk.

    Nog goedkoper gaat de landcruiser pick-up zijn maar dat is wel een heel spartaans geval.

    Anyhow blijf best bij de aziatische merken als je niet ergens vast wil steken in de woestijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen