zaterdag 28 november 2009

Souq Madinat

Hi Folks,


Het weekend loopt op zijn laatste benen, morgen is het weer werkdag, maar doordat het weer zo lekker warm zal zijn als vandaag, ga ik het toch maar ervaren als vakantie ;-)  Veel plannen heb ik niet voor morgen, met als enige uitzondering enkele appartementen bezichtigen in de late middag of avond, om dan zo snel mogelijk een keuze te maken.  Het begint te jeuken, de keuze moet gemaakt worden, en vooral: ik wil harde dollars en zwoele Euros de wereld insturen.  Twee dagen terug heb ik mijn eerste loonstrook gekregen, dat moet gevierd worden met een fles Duvel....Alleen weet ik bij God niet waar ik hier Belgisch bier kan kopen, laat staan Duvel! Al moest ik er 10 Euri voor betalen, dan nog wil ik dat mooi gekraagd Duivels bier in mijn keelgat kappen.  

Even terloops zit ik me te bedenken dat de Arabische landen de ideale regio is om alcoholverslaafden te laten afkicken. Tegen dat je hier een goede brouwer hebt gevonden, zijt ge al lang afgekickt.  Anderzijds lopen hier heel veel koffieverslaafden rond, en die rijden als hyperactive zotten!



Vandaag heb ik een bezoekje gebracht aan Souq Madinat, een traditioneel ogend Arabische bazaar met nepantieke lakens, Perzische tapijten, kleurrijke waterpijpen en zelfs een kunstgalerij.  Hoewel de bazaar, gelegen in de Arabische versie van Venetië, neigt naar platte commercie, straalt het op hetzelfde moment

rust uit, waarbij de grens naar kitsch net niet is overschreden.  Dit krijgt een hoog waarderingcijfer.  En net daarom leek het me de ideale plaats me eens uit te leven met de camera.  Ziehier enkele fotos.

Overigens, zij die op zoek zijn naar goedkope elektronica moeten niet meer naar Nederland (voor de Belgen), Duitsland (voor de Nederlanders) of de VS( voor al de rest), maar zij moeten naar Dubaï komen.  Zonet heb ik een multifunctionele HP :printer-scanner-kopieermachine gekocht voor 21 % minder dan in Nederland.  Jawel, dat komt verraderelijk dicht bij de BTW.  Maar ja, wat wilt ge in een land waar geen BTW of loonbelasting bestaat?

Tijd om af te sluiten, maar eerst nog wat reclame maken.  Indien ge meer foto's wilt zien, dan moet ge maar op mijn facebookaccount kijken.

Groenten,

Wouter

ps: En zij die nu liggen te slapen aan de computer, raad ik aan naar het volgende clipje te kijken op Youtube en ge zult onmiddelijk weer vol energie zitten.   http://www.youtube.com/watch?v=tgbNymZ7vqY

Geen opmerkingen:

Een reactie posten