donderdag 26 november 2009

The story continues

Hi,

Morgen start het weekend, dus dat betekent: Ik ben vrij.  Hoera!  En wat ga ik doen?  Geen flauw idee.....Misschien eens wat rust en verpozing zoeken in het stadscentrum, of shoppen, of apartementen zoeken.

Ja, vandaag heb ik na de werkuren weer appartementen kunnen gaan bekijken.  10 telefoontjes in de ochtend hebben uiteindelijk 2 afspraken opgeleverd.  Of eigenlijk maar ééntje, want die twee waren zonder mijn medeweten gewoon collegas (luie collega's, kom je later in dit verhaal te weten).   Om een kort verhaal lang te maken, kan ik het als volgt samenvatten.  Héél veel immobiliënagenten hebben tal van appartementen beschikbaar verspreid over de hele stad.  Ze willen hieraan zo veel mogelijk geld verdienen zonder er zelf energie in te stoppen, gevolg is dus dat een goedgelovige nieuwe bewoner die op zoek naar iets is, zelf overal naar toe moet wandelen/taxiën, dan de conciërge weten te overtuigen dat hij iets komt bezichtigen en dan op eigen initiatief zichzelf een rondleiding moet geven in het gebouw.  Mooie service, vind je niet?  Verbaast het U nu waarom ik nog steeds niets gevonden heb?

Vandaag werd het bovenstaande verhaal nog wat uitvergroot, want de agenten hadden het gevoel dat ze me naar een gebouw zonder naam of huisnummer konden loodsen, me een appartement laten doorsnuffelen, en zelf elektriciteit mee te laten brengen.  Jawel, u leest het goed, ik moest zelf voor licht zorgen.  Gelukkig hangt mijn trouwe hoofdlamp steeds aan de rugzak bevestigd.   Soit, Na wat rondkijken lijkt het appartment ideaal op maat, tot ik me begin af te vragen waar die ruis vandaag komt....Lap, er ligt een autosnelweg achter de hoek, en het appartement is verkeerd geörienteerd. G*dverdoeme.

Ben ik nu te veeleisend aan het worden?  Even alle problemen opsommen:  autosnelweg lawaai, constructielawaai, veel te duur, The middle of Nowhere en niets van winkels vlakbij...Bestaat er dan echt niets dat nu net wat rustiger ligt, waar niet de hele buurt aan het werken is en de autosnelweg op wat afstand heeft, en bovendien géén exorbitant (of exubirant??)?   Ik begin serieus te denken om midden in de woestijn bij de bedoeïenen te gaan kamperen tot Dubaï volgebouwd is.

Voor de rest is alles goed, hóór.  Op het werk is vandaag een onderlinge competitie gestart met als eindinzet 1000 dirham, pakweg €180.  De competitie is als volgt.  We moeten voor de luchthaven van Abu Dhabi gedurende een maand een zo goed mogelijk zicht- en mist/verwachting maken.  Wie op het einde van de rit de beste cijfers haalt, krijgt dit extra beetje cash bij zijn loon.  Klinkt goed, niet?  Jammer dat mijn concurrenten echte rotten in het vak zijn, die deze regio en de lokale effecten uit het broekzak kennen.   Desalniettemin zal ik mijn best doen om die mensen eens aan mijn kontje te laten ruiken.     Alle advies is welkom.  En dan nu aan de slag!!

Groenten,

Wouter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten