zondag 22 november 2009

Regen

Dag liefste lezertjes,

Zondag werkdag! Het weekend is voorbij, iedereen zet zijn beste beentje voor en het is werken á volonté tot donderdag.  Ja, het weekend is op vrijdag en zaterdag, in tegenstelling tot de Westerse normen.  Om het rijkelijk late 11u werd ik opgehaald om kennis te maken met mijn nieuwe collegas, de werkomgeving en de lekkere lokale keukens.  Tegen goed 1uur had ik nog geen minuut gewerkt maar wel gelukkig een volle maag.  Ja, het leven is hier heel comfortabel.   Maar genoeg over het werk! Ik ben hier niet om te werken maar om me te amuseren.


Weet je, als je de woorden zandwoestijn hoort en hitte, dan zou je denken dat er nooit regen valt in deze regio.  Dit is echter schijn, want het regent hier wel eens.  Tussen oktober en maart komt er soms wat hemelvocht naar beneden, en zo ook vandaag. Tijdens de ochtenduren leek er nog niets aan de hand, maar tijdens het buitenwandelen op weg naar huis, zag ik daar plots een Cumulus congestuswolkje ontwikkelen in de verte.  Goed een half uur later is de hemel bedekte door een groot wolkenpakket, en vallen de eerste, nauwelijks merkbare druppeltjes op de voorruit van de taxi ( Heb ik al gezegd dat de taxies spotgoedkoop zijn?  10km voor pakweg 4 euro).  De vraag aan de taxichauffeur of het echt gaat regenen, levert resoluut een krachtige Pakistaanse Peshawaraanse Pashtoense 'njet'op.   Nog een half uur later liggen de straten er doorweekt bij.  Moraal van het verhaal:  Vertrouw nooit op een taxichauffeur voor een weerbericht.  En ook niet voor de juiste weg, want had ik niet gezegd hoe hij moest rijden, dan waren we nu nog op zoek naar mijn verblijf!!  Voor de rest een aardige man, vriendelijk en zeer behulpzaam.

De opdracht van vandaag was: koop een sim-kaart voor de telefoon.  Makkelijk zou je denken, lastig in realiteit. Met mijn nog droge schoenen wandel ik onder de bovengenoemde ontwikkelende bui richting de Mall of the Emirates, op zoek naar dit kleinnood.  Maar hoe zoek je een telefoonwinkel in een mall van een paar kilometer lang met ruim 200 winkels, een skipiste en tal van restaurants?  Inderdaad, de oplossing ligt op het puntje van uw tong...gewoon wandelen.  En hopen dat je een winkel tegekomt met telefoons.   Goed een kwartier en 125 dirham armer stap ik de mall buiten met een niet-werken simkaart.  Ja, de zooi moet eerst geregistreerd worden, en dat duurt een dag.  Miserie miserie...  Ge zult maar een dringende telefoon moeten verrichten.

Soit, tijd om te gaan.

Woestijnkabouter

ps: The Killers gaan volgende maand optreden in Abu Dhabi.  Richt allemaal jullie hoofd naar Mekka en help me bidden om het laatste ticketje te kunnen kopen ;-)

1 opmerking:

  1. Ik sta niet bij de volgers peteren maar kom elke dag toch eens langs. Werk ze, hé.

    BeantwoordenVerwijderen