zondag 8 november 2009

nog 6 dagen werken (5 november 2009)

hi lastige lezer,

Goed nieuws: Afgelopen nacht heb ik mijn laatste nachtdienst gewerkt in Nederland!!!! Gedaan met het ongezonde bioritme. Het feest kan nu echt beginnen..

OF toch niet helemaal :-( Vandaag heb ik de grenzen van de Nederlandse burocratie weer eens afgetast, met een bezoek aan het postkantoor om een adresverandering door te laten voeren. Had ik geweten wat ik nu wist, dan had ik niet eens naar de post moeten gaan, want het tnt-postkantoor is eigenlijk geen eigendom van de TNT-post. Snappe wie het snappe kan. Ik wou dat ik het kan vergelijken met iets in België, maar dat lukt zelfs niet...of mischien toch...De post is een beetje een franchisebedrijf, zoals dat met de Quick of Macdonalds of de Gamma is in België...Je maakt deel uit van de groep, maar eigenlijk ben je volledig onafhankelijk.

Om een lang verhaal kort te maken. Ik ging dus naar het would-be postkantoor om mijn adres te laten veranderen zodat de post naar België kan gestuurd worden, en dan hoor ik vervolgens aan de balie dat ze die wijziging helemaal niet kunnen dooorvoeren op hun computersysteem, want ze hebben geen toegaan tot de systemen van TNT....grommel grommel. 'Maar', sprak de bediende, ' je kunt die wel regelen via internet!' Daar stond ik dan, te koekeloeren, licht ontgoocheld en vooral appelig voor me uit starend....Zou ik fulmineren of gewoon de burocratie negeren?

Lag het aan het weer dat ik triestig werd of gewoon aan al die omslachtige dingen? Ik weet het niet, maar wat ik wel weet is dat 'k zodadelijk spelletjesavond heb met een stuk of wat vrienden.....Opzouten beste lezer, want het einde van deze tekst nadert!

Groenten,

De woestijnkabouter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten