woensdag 25 november 2009

winkelparadijs

Hi Folks,

Goed nieuws!  De vakantie is begonnen voor heel de Perzische golf.  Dit betekent dat de kinderen niet naar school moeten, dat de ouders een religieus feest vieren en de shopping malls overuren draaien!  Jawel, shoppen is de nationale sport in Dubaï, naast gebouwen bouwen uiteraard.

Deze ochtend viel het me al in de taxirit naar het werk. Het was wat rustiger in de woonwijken en extra druk in de werkomgevingen.  Iedereen was al begonnen met werken, met maar 1 doel, namelijk sneller naar huis rijden in de avond, en vervolgens richting shopping mall.  Het was complete verkeerschaos vanavond, en terwijl ik dit schrijf wordt het alleen maar erger...18u zegt mijn sprekende klok.  

Omdat een mens ook moet eten, plachte ook ik een bezoek te brengen aan een Carrefour supermarkt, uiteraard gelegen in een shopping mall, de reeds eerder genoemde Mall of the Emirates.  Wat een drukte, het is onmogelijk uit te drukken, maar naar mijn vermoeden stond aan iedere van de 200 kassas (!!) minstens 3 man of vrouw aan te schuiven.  Gelukkig dat ik dan net ietsje groter ben dan de doorsnee Dubainees, en dus nog net een kassa vond waar het net wat rustiger was.   Al snel na mij stond er een langere rij, want ja, een grote mens valt nu eenmaal op en daardoor konden ook de andere plebs zien dat er weinig volk aan mijn kassa stond!

Het netwerken begint ondertussen goed op gang te komen.  Ik heb al 20 taxichauffeurs gesproken, en de laatste vandaag was toch wel de leukste.  De olijke man had net zijn laatste dienst gehad toen hij besloot mij, één of andere rare kwiestenbiebel aan de kant, op te pikken.  Eerst vroeg ik hem me naar de Jumeirah Lake Towers-wijk te brengen.  We zijn er echter nooit geraakt, want ivm werkzaamheden aan de Metro (die 2 maand geleden is opengegaan, en waarschijnlijk al terug dicht is) waren alle autosnelwegafritten in het gebied afgesloten....De man, Darek, liet het echter niet aan zijn hart komen, en besloot dan maar op eigen houtje een afrit te creëeren. Wat hij toen nog niet wist, was dat die nieuwe weg een doodlopende straat was. ...We hebben allebei goed gelachen!!

Hou je haaks,

De Woestijnkabouter

ps:  Moet er nog zand zijn?  Ik heb massas uit mijn schoenen gehaald de laatste dagen...Als ge het kunt gebruiken, moet ge maar komen ophalen ;-)

2 opmerkingen:

  1. Leuke avonturen Wouter, maar heb je naast taxichauffeurs ook al kennisgemaakt met het vrouwlijke schoon aldaar? Of wacht je daarme tot je een woning gevonden hebt? :)
    Gisteren was er nog een reisprogramma over Dubai op de NL tv. Geen idee of de link buiten NL werkt, maar bij deze iets uit dezelfde reeks:
    http://www.rtl.nl/components/reizen/rtltravel/letterbox/miMedia/2007/week12/zo_nr1.avi_plain.xml
    http://www.rtl.nl/components/reizen/yorintravel/miMedia/2005/week16/donderdag_dubai_woestijn_jet.avi_plain.xml

    Alvast een goed offerfeest toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Bernie,

    Voor vrouwelijk schoon heb ik eerlijkheidshalve nog niet veel oog gehad, op een paar vlotte babbels met een Keniaans meiske na.

    Bedankt voor het programma. Het werkt, maar héél héél traag. Ik zal het wel eens proberen op een andere keer.

    Dank voor het offerfeest. Het zijn hier nu 3 feestdagen op een rij. Dat wordt dus 3 dagen luieren.

    w

    BeantwoordenVerwijderen